سئو همانند لیگ در فوتبال است! هر کلمه کلیدی ارزشی همانند جام قهرمانی دارد که اگر امتیازات را نادیده بگیرید و از دست بدهید از کورس قهرمانی (رتبه ۱ تا جایگاه سئو

در این مقاله از آرتا وردپرس با عنوان سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم به معنی و مفهوم سئو و اهمیت ان در کامیابی یک وبسایت میپردازیم و تکنیک های اثر گذار و انواع شیوه های سئو که دربرگیرنده کلاه سیاه , کلاه سفید , سئو درونی و سئو بیگانه و سئو تکنیکال میباشد توضیحاتی ارائه میدهیم. و در پسین یک فهرست کاملی برای بهینه سازی سئو سایتتان در گزین کردن شما برای دانلود پیمان میدهیم.

با لیستی که در پسندیدن شما قرار دیتا ایم میتوانید آز ان به عنوان منبع برای بهینه سازی دسته های مختلف سایت استفاده کنید.

سئو به چه معناست ؟
SEO یا به اصطلاح سئو مخفف Search engine optimization است و به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو. ولی در مفهوم به مجموعی از تکنیک ها گفته میشود که اگر رعایت شوند به رتبه گیری وبسایت در نتایج جستجو کمک میکنند و مایه دریافت ترافیک میشوند.

هدف اصلی موتور های جستجو نمایش استجابت سودمند به جستجو کاربر است و رضایت کاربر از محتوایی که نگریستن میکند بسیار برای گوگل پر اهمیت است. با خوشنودی کاربر از وبسایت گوگل از وبسایت راضی خواهد شد و قطعا رتبه و جایگاه بهتری را میتوانید کسب کنید.

Seo یک کمپین تبلیغاتی نیست که با یک هزینه مشخصی در یک بازه زمانی مشخصی بتوانید ترافیک و بازدید جذب کنید. بر خلاف این قضیه سئو یک فرایند طولانی و طویل مدت است به خصوص برای وبسایت هایی که پسین آغاز کرده اند و به اصطلاح صفر کیلومتر هستند.

دروغ ابهت به اسم سئو تضمینی!
گوگل بارها به این اشاره کرده است که کسب رتبه ۱ در گوگل هیچ گاه تضمینی نیست و کسی این ادعا را نمیتواند بکند! اما باز هم کمپانی هایی هستند که با عنوان هایی مثل rdquo; کسب رتبه ۱ گوگل در کوتاهی ترین زمان rdquo; و ldquo;سئو تضمینی در هر واژه کلیدی rdquo; ادعا سئو تضمینی میکنند ولی کل اینها جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ صحتی ندارند.

شرکت هایی هستند که به شما تضمین میدهند وبسایتتان را در واژه کلیدی که مشخص میکنید در کمتر از چند هفته در صفحه اصلی و ۳ جایگاه اول بیاورند! این گونه کمپانی ها از طریق هایی که گوگل آنهارا ممنوع کرده است و شدنی است جریمه گوگل را متعاقب داشته باشد کاربرد میکنند که به اصطلاح به این گونه تکنیک کلاه سیاه گفته میشود که در پیوسته توضیحات بیشتر راجب آن ارائه میدهیم.

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ قصد از سئو چیست؟
وبسایت ها ۸۰ درصد بازدیدکنندگانشان را از راه موتور های جستجو (گوگل) کسب میکنند. اغلب از ۹۵ درصد افرادی که در گوگل جستجو میکنند توجهی به لینک های تبلیغاتی (گوگل ادوردز) نمیکنند حتی اگر رتبه ۱ را تصاحب کرده باشد!

تبدیل مشتری بازدید کننده ای که از طریق موتور های جستجو وارد وبسایت شده اند نسبت به کاربری که به چهره مستقیم و از راه تبلیغات وارد وبسایت شده است بسیار آسانتر است و خرج زیاد اقلیت ای احتیاج است!

از شیوه شبکه های اجتماعی و تبلیغات هم میتوانید بازدید بسیار جنجال جذب کنید اما موتور های جستجو اولین ابزاری است که کاربران برای رفع دربایستن هایشان سراغ آن میروند و میزان هدفمندی جذب شدامد از موتور های جستجو زیاد بیشتر از نسبت به جذب شدامد از رسانه های دیگر مشابه تبلیغات است.

ترافیکی که منشا ورود آن سئو یا همان موتور های جستجو است دقیقا همان چیزی را میخواند که جستجو کرده اند! مثلا کاربری که ldquo;خرید پادری طرح گلدارrdquo; را جستجو میکند به راستی به تعقیب تعبيه پادری است و با هزینه کمی میتوان این بازدید کننده را به مشتری تبدیل کرد ولی در رسانه های دیگر مشابه شبکه های اجتماعی این چنین نیست!

سئو یا بهینه سازی سایت با چه هدفی باید صورت بگیرد؟
سئو یعنی در هر واژه یا عبارتی که باعث سبقت دریافت از رقبا , فروش بیشتر , برندسازی , جذب مخاطبان اغلب و جذب مشتریان هدفمند میشود رتبه و جایگاه مناسبی داشته باشیم.

از دلایلی که باید به فکر بهینه سازی سئو وبسایتتان باشید !

جذب مشتریان هدفمند
اعتماد سازی
افزایش بازدید
یک شیوه مجانی برای حذب بازدید کننده
هزینه کمتر نسبت به سایر طریق های بازاریابی
برندسازی
افزایش رتبه الکسا
چطور رتبه ۱ را در کلمه فاکتور های سئو

برای کسب رتبه ۱ باید همگی فاکتور های موجود در سئو به خصوص انهایی که کارایی گذاری فوقانی دارند را باید رعایت کنید! تنها نباید روی یک یا چند فاکتور متمرکز شوید و بیش از بی گمان روی فاکتور های محدود مانور دهید. مثلا سئو تنها ساخت بک لینک نیست! سئو تنها فرآوری درونمایه هم نیست! همگی فاکتور ها باید کنار هم پیمان بگیرند الی بتونید رتبه ۱ رو کسب کنید. درست مثل پازل در کناره هم نتیجه حاصل میشود.

انواع تکنیک های سئو وبسایت : با کلاه ها آشنا شوید.
سئو با پروا به اهداف مختلف به سه بخش کلی تقسیم شده است. سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری!

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید به تمام اقدام هایی برای بهینه سازی سایت که در مدار قوانین موتور های جستجو باشد! به طور کلی سئو کلاه سفید نه خبری از لینک بیلدینگ هست و طولانی ترین شیوه برای سئو هست که فقط باید فرآوری درونمایه کنید و تدریجا لینک جذب کنید بدون اینکه نقشی در لینک بیلدینگ داشته باشید ! هیچ اقدام دستی برای سئو نباید بکنید مانند لینک بیلدینگ. اگر بخواهید معاش برای درمان وبسایتتان لینک بیلدینگ کنید قوانین موتور های جستجو را نقض میکنید و این سئو کلاه سفید نیست!

سئو کلاه سفید طریق محبوبی برای سئو نیست چرا که بسیار زمانبر هست و منطقی نیست دربرابر رقبایی که هر روز تکنیک های گوناگون را برای بهینه سازی سایتشان به پیشه میگیرند , تنها روی فرآوری محتوا تمرکز کنیم. ولی سئو کلاه سفید مزایایی هم دارد. سئوئی کاملا طبیعی است که یک عمر از جایگاهی که کسب کرده اید آسان هستید و گوگل یا هر موتور جستجو دیگری آن را به یک صفحه دیگر نخواهد بخشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری به تاکتیک های سئوی گفته میشود که از قوانین موتور های جستجو تبعیت کاملی نمیکند اما طوری رفتار میکند که موتور های جستجو متوجه رفتار های غیر قانونی برای بهینه سازی نشوند و وبسایت را جریمه نکند. بر خلاف سئو کلاه سفید در سئو کلاه سیاه به چهره دستی اقدام به بهینه سازی صفحاتمان میکنیم. به عنوان مثال بخشی از نوشتار مان را در شبکه های اجتماعی منتشر میکنیم و بک لینگ میگیریم! اما باید طوری رفتار کنید که طبیعی باشد و انگاشت این اقدامات بدست ملت عادی چهره گرفته اند نه مدیر سایت.

مثال :
یک نمونه برای طبیعی بودن نمونه میزنم . طرز اندیشه ملت باهم متفاوت است و وقتی در صفحه ای کامنت میگذارند با هم تفاوت میکنند. بعضی ها از لینک در کامنت بهره گیری میکنند بعضی ها در ابتدای کامنت و بعضی ها اصلا از لینک استفاده نمیکنند. کل آنها عبارت کلمه کلیدی را در کامنتشان تکرار نمیکنند!
پس باید خیلی حواسمان باشد تا اگر خواستیم سئو کلاه خاکستری که دوست داشتنی ترین طریق برای بهینه سازی سایت در گیتی هست برای بهینه سازی سایتمان به کار بگیریم توسط گوگل جریمه نشویم.

در سئو کلاه خاکستری باید با ساختار و نحوه کارکرد الگوریتم های مموتوی های جستججو کاملا آشنا باشید و به اصطلاح هوش سئو کسب کنید و این نیاز مند این هست که اطلاعات خودرا راحب سئو و بهینه سازی دائم به روز کنید لغایت اگر خواستید از روشی برای بهینه سازی استفاده کنید دچار جریمه گوگل نشوید. در سئو کلاه خاکستری بر خلاف کلاه سفید نیاز به فرایند طولانی نیست و در مدت اختصار تری نسبت به کلاه سفید جایگاه های گوگل را کسب میکنید.

اما همانگونه که گفتیم در این طریق باید طوری رفتار کنید که گوگل یا هر موتور جستجو دیگری متوجه نشود و باعث آفت زدن به سایت نشوید و این لازمه این هست که با همه الگوریتم ها آشنایی داشته باشید و تجربه کافی در سئو را کسب کرده باشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه کاملا بلعکس و پشت روی قضیه سئوی کلاه سفید است! تمام تاکتیک های استفاده شده برای بهینه سازی سئو کلاه سیاه غیر قانونی میباشند و با یکسری روش ها موتور های جستجو را فریب میدهیم. کلاه سیاه به معنی سایر خودنمایی به محبوب بودن و خوب بودن محتوا است ولی به دروغ! در سریعترین موعد شدنی با کلاه سیاه میتوان نتیجه گرفت ولی گوگل هم بیکار ننشسته است که ما اورا فریب بدهیم!

سئو چیست دائم در حال اپدیت و بروز رسانی هستند و شیوه های مختلف کلاه سیاه را در هر صورت کشف میکنند و وبسایت هایی که از این تکنیک ها بهره گیری کرده اند جریمه میشوند و از لیست نتایج حذف میشوند و به همان سرعتی که در نتایج رتبه گرفته اند به همان سرعت هم از نتایج حذف میکنند و اصلا روش کلاه سیاه روش ماندگاری برای بهینه سازی سئو نیست.

در چند وقت پیش میتوانستید محتوایی را کپی کنید و در وبسایتتان پیمان دهید و هر کس که محتوای بیشتری داشت طبیعتا رتبه بهتری در نتایج میگرفت اما با به شغل امدن الگوریتم گوگل پاندا گوگل وبسایت های کپی کار را شناخت و آن هارا از نتایج حذف کرد.

سئو خارجی یا سئو داخلی چیست؟ فرق بین سئو بیگانه و سئو داخلی
اگر بخواهیم سئو را در دو مرحله خلاصه نماییم میتوانیم فرایند سئو را به دو تقسیم On page seo : سئو داخلی و off page seo : خارجی بخش کنیم.

آموزش سئو داخلی سایت : تکنیک های On Page SEO
به فاکتور های گفته میشود که مربوط به تو سایت است لغایت در گوگل رتبه و جایگاه بهتری داشته باشیم و گوگل شناخت کاملتر و بهتری به محتوای ما داشته باشد و بتواند با ساختاری که رعایت میکنیم درونمایه را درک کند. با رعایت کردن سئو داخلی ربات های گوگل به راحتی به محتوای ما دسترسی دارند . برای موفق بودن در سئو داخلی باید با استاندارد های لازم آشنایی داشته باشید و آن هارا رعایت کنید.

ساختار های تاثیر گذار در بهینه سازی سئو داخلی سایت
در این بخش توضیخاتی راحب شماری از تکنیک های کارایی گذار سئو داخلی را ارائه میدهیم که با رعایت کردن این نکات میتوانید ساختار بهینه تری داشته باشید و این نکات به روز ترین نکات در سال ۲۰۱۹ است.

بهینه سازی ساختار لینک های صفحات :

بخشی که اکثر وبمستر ها اهمیتی نمیدهند و ساده از روی ان رد میشوند لینک ها و یا همان URL ها هستند. URL ها هر چقدر کوتاه تر باشند و واژه کلیدی در ان به پیشه گرفته شده باشد و کلمه کلیدی در ابتدای لینک باشد , آن وقت میتوانیم بگوییم از عقیده ساختار بهینه است.

بهینه سازی توضیحات متا و عنوان :

در این دسته از عنوان منظور ما عنوانی است که در نتایج گوگل ان را میبینیم و توضیحات متا توضیحات اختصار است که در زیر عنوان مشخص است. از نکات پایین برای بهینه سازی عنوان ها و متا ها کاربرد کنید.

عنوان باید طوری نوشته شود که برای کاربر جذاب باشد .
کلمه کلیدی را سعی کنید در ابتدای عنوان قرار دهید و پس پیوسته عنوان.
طول عنوان بهتر است حداقل ۵۰ کاراکتر باشد.
در توضیحات متا همچنین از کلمه کلیدی استفاده کنید اما نه بیش از حد!
توضیحات متا لغایت ۳۲۷ کاراکتر ظرفیت دارد اما بهتر است بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد.
از پیشنهادات گوگل هم میتوانید در عنوان بهره گیری کنید.
بهینه سازی ساختار محتوا در on page SEO

تصاویر عامل اصلی در کاهش سرعت سایت دارد . سایتی که کند است مایه از بین رفتن حوصله کاربر میشود و ممکن است حتی منتظر بارگذاری کامل صفحه شما نماند و صفحه را سریعا ببندد! پس سرعت لود تصاویر یک عامل مهم در بهینه سازی درونی است. برای بهینه سازی تصاویر افزار های بسیاری هستی دارد که بدون افت کیفیت , حجم تصویر را لغایت حتی ۷۰ درصد بهینه میکنند.! گرد از این آلت ها Compress io است. برای بهینه سازی حجم عکس ها وارد وبسایت شوید و عکس ها را اپلود کنید و سپس روی دکمه دانلود کلیک کنید .

کاهش حجم تصاویر

مرحله بعدی در بهینه سازی عکس ها تگ Alt است. قبل ها موتور های جستجو تنها از راه دست موزه تصاویر متوجه سوژه آن میشدند ولی اکنون موتور های جستجو پیکسل به پیکسل تصاویر را تحلیل میکنند و متوجه موضوع تصویر میشوند. ولی این از اهمیت ابزار ناچیز نکرده است و کارایی ان همچننان پابرجاست. رهنمود ما در تنظیم الت تصاویر این است که کوتاهی باشد و با یکبار مشاهده سوژه تصویر قابل فهم باشد. برای مثال بهترین تگ الت برای تصویر پایین میتواند rdquo; پیتزا مخلوط خانگی با فلفل سریع rdquo; باشد. در بهینه سازی الت عکس ها کوشش کنید نه بسیار اختصار باشد نه زیاد طولانی .

بهینه سازی ساختار درونمایه در سئوی درونی :

یکی دیگر از فاکتور های مهم بهینه سازی ساختار درونمایه در سئو درونی است . استفاده درست از تگ های هدینگ و بخش محتوا به دسته های مختلف یک مهارتی است که هر نویسنده ای برای چیره دست جلوه دادن محتوای خویش و البته درک بهتر خواننده از محتوا و بازداری از سردرگمی به شغل گرفته میشود.

در نوشتار ها تنها یکبار از تگ ۱ بهره گیری کنید. عنوان های مهم را با تگ h2 و پایین عنوان هرکدام را هم با تگ های h3 و h4 به شغل بگیرید. اینکار باعث میشود موتور جستجو فهم بهتری از محتوا و اهمیت هر دسته از درونمایه را داشته باشد. سعی کنید در عنوان ها کلمه کلیدی را به شغل بگیرید. در هر عنوان دست کم یک تصویر بهره گیری کنید تا از خستگی کاربر بازدارندگی شود.

ساختار هدینگ تنها در مقالات نیست. در صفحات سایر مانند صفحات صالی هم باید رعایت شود . عنوان سایت با هدینگ ۱ و مقالات و محصولات با هدینگ ۲ و هر کدام از پایین مجموعه ها با هدینگ ۳ و هر کدام از دسته های مرتبط را لینک سازی داخلی کنید . به نمونه پایین توجه کنید.سئو چیست؟ خارجی سایت : تکنیک های Off page SEO
نیمه دیگری از تکنیک های سئو , سئوی خارجی یا همان off page SEO است. به تمام اقدامات خارج از سایت مشابه بک لینک , توزیع و باز نشر محتوا , تکاپو در شبکه های اجتماعی و. سئوی بیگانه میگویند.

دریافت بک لینک یا لینک بیلدینگ خارجی :بک لینک در بهینه سازی سئو

دریافت بک لینک به این معنی است که از سایت ها و صفحات دیگر به وبسایت ما لینک دیتا شود که به اصطلاح بک لینک یا لینک سازی خارجی گفته میشود. لینک ها اهمیت گزیده تر ای برای موتور های جستجو دارند. در مقاله نحوه کارکرد موتور های جستجو روشنگری دادیم که موتور های جستجو از لینک ها مشابه ایستگاه در مترو برای راه یابی و کشف محتوای جدید کاربرد میکنند. وقتی یک صفحه لینک خارجی میگیرد اعتبار آن صفحه افزایش میبابد البته با یکسری شروط که در نوشتار چگونه بک لینک بسازیم کامل روشنگری ارائه خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در تماس باشید.

میزان محبوبیت در شبکه های اجتماعی :

گوگل به وبسایت هایی که دوست داشتنی هستند و اعتبار دارند و دربایستن کاربر را رفع میکنند رتبه بی اندازه ای میدهد. محبوبیت در شبکه های اجتماعی با لینک هایی که از صفحات دریافت میکنید مشخص میشود. بنابراین با تکاپو در شبکه های اجتماعی با یک تیر دونشان میزنید. هم محبوبیت خودرا افزایش میدهید و هم وبسایت خودرا شناخته تر میکنید.

رفتار کاربران در صفحات شما تعیین کننده جایگاهتان در نتایج! :

مفید بودن درونمایه و محبوبیت همانطور که گفتیم اهمیت گزیده تر ای برای گوگل دارد. اما گوگل محتوای بی کیفیت را چگونه تشخیص میدهد؟ با رفتار کاربران در صفحات و یکسری آمارگرفتن هایی که به هم ربط دارند مشابه بانس ریت. بانس ریت یعنی میزان افرادی که وارد صفحه تان شده اند و بدون هیچ واکنشی خارج شده اند و این اثر دهنده این است که کاربر از محتوا خوشنود نبوده است. اگر میزان بانس ریت بالا باشد بی شک جایگاهتان را از دست میدهید و یا میزان ماندگاری کاربران در سایت یکی دیگر از فاکتور های محبوبیت وبسایت در نزد کاربران است. کاربری که مدت طولانی در یک صفحه را سپری میکند , به این معنی است که کاربر از درونمایه راضی است.

پایتون دومین زبان برنامه نویسی محبوب کاربران در گیت‌هاب

باز کردن پنجره‌های POP-UP در یک تب جدید در مرورگر‌های اینترنتی

ویندوز هشت اینجاست!

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ + برنامه ۳۰ روزه سئو

سئو ,های ,بهینه ,سازی ,ها ,گوگل ,بهینه سازی ,موتور های ,های جستجو ,سئو کلاه ,برای بهینه ,سازی ساختار درونمایه ,آشنایی داشته باشید ,موتور جستجو دیگری

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


mikhakflovr ytheref easyto خانه پایتون عکس بازیگران - عکس خوانندگان مهندسی وبلاگ تفریحی وبلاگ OT پایگاه خبری سئو حرفه ای lapfootbfice